sobota, 1 września 2018

Piankolina za mniej niż 5 zł

Dzisiaj kolejny pomysł na zabawę sensoryczną za mniej niż 5 zł.  Domowy piasek kinetyczny, ciastolina oraz różnego rodzaju masy cieszą się dużym powodzeniem więc czas na piankolinę.



Potrzebujemy: 

*jedną miarkę pianki do golenia w żelu ( objętość żelu) lub 1,5 miarki pianki do golenia 
* trzy miarki mąki ziemniaczanej
* trzy łyżeczki płynu do mycia naczyń



np. szklanka mąki ziemniaczanej , 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej, trzy łyżeczki płynu do mycia naczyń


Wszystko dokładnie mieszamy najlepiej łyżką najpierw a później dłońmi, gdy masa jest za sucha i przy zlepianiu rozwala się dodaj pianki, gdy za bardzo klei się do rąk dodaj mąki - powinna być plastyczna a nie sucha :) 

Masę możemy barwić, moja wyszła zielonkawa za sprawą jabłuszkowej pianki do golenia.













A teraz zapraszam dzieci do zabawy a mamusie do wypicia ciepłej kawy :) 

9 komentarzy:

  1. Super! Kiedyś pobawie się tak z synkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Im większy bałagan tym fajniejsza była zabawa :))

    OdpowiedzUsuń
  3. tez taką robiliśmy! rewelacyjna zabawa! mój syn uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dzieciaki bardzo lubią takie prace ręczne 😄👍

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo ale ciekawe. Nie mam jeszcze dzieci ale na lewno nie jedna osoba skorzysta!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj :D! Dla mnie to chyba jednak trochę za dużo bałaganu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale każdemu dziecku to bardzo potrzebne. Przy okazji naucz malucha sprzątać 😉. A w przyszłości odwdzięczy Ci się pięknym pismem w szkole i nie będziesz musiała wydawać kasy na terapię ręki . Pozdrawiam - terapeutka
      pedagogicznna

      Usuń
  7. Ale fenomenalny pomysł, mój najmłodszy brat uwielbia takie rzeczy muszę mu to pokazać 😍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)